چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام علی گوهری- مدیر حوزه مهران

حوزه / مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهر مهران از اسکان بیش از 1500 طلبه و خانواده های آنها برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین خبر داد.

حجت الاسلام علی گوهری در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع) اظهارداشت: قریب به سه سال است که همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و از طرفی با توجه به گسترش فضای فیزیکی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهر مهران، خدماتی برای زائران حسینی مخصوصا طلاب در نظر گرفته شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران افزود: امروز خوشبختانه حوزه مهران به محوریت خوبی در این شهر برای برنامه های دینی مبدل شده است و خدمات بسیاری خوبی هم در این زمینه انجام شده است .

وی، در همین زمینه به اقدامات انجام شده در ایام اربعین اشاره و گفت: در این ایام که خیل زائران حسینی برای زیارت و پیاده روی عظیم ایام اربعین، به عتبات اعزام می شوند، حوزه مهران در بخش های مختلف اسکان، تغذیه و ارائه خدمات پارکینگ خودرو  اقداماتی را در راستای ایجاد تسهیلات سفر برای زوار در نظرگرفته است.

حجت الاسلام گوهری با اشاره به برنامه های سال جاری تصریح کرد: امسال ارائه تسهیلات و خدمات این حوزه به زائران عتبات از هفتم صفر آغاز شده که در همین راستا تا کنون بیش از 1500 طلبه به همراه خانواده های آنها اسکان داده شده اند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران یادآور شد: البته این مدرسه تنها به طلاب و خانواده های آنان خدمات نکرده، بلکه  به زائران غیر حوزوی نیز خدمات خود را ارائه می دهد.

وی با بیان این که تمام خدمات این مدرسه علمیه به صورت خود جوش و توسط طلاب و اساتید انجام می شود، گفت:  اسکان طلابی که به تنهایی عازم عتبات هستند، در  حجره های مدرسه بوده و خانواده های حوزویان نیز در منازل طلاب و اساتید مهران اسکان داده می شوند. البته با همکاری با خیرین اقدامات پذیرایی تغذیه ای این زائران نیز فراهم شده است.

به گفته وی در بحث پارکینگ خودرو های زائران اربعین نیز تا کنون بیش از 200 خودرو در این مدرسهو محوطه های اطراف پارک شده اند که طلاب از آنها با جان و دل مراقبت می نمایند.

حجت الاسلام گوهری خاطرنشان ساخت: با همکاری برخی از همکاران آموزش و پرورش موکب "خدام الحسین(ع)" نیز در ابتدای شهر به صورت شبانه روزی راه اندازی شده و طلاب در این موکب که یک ایستگاه صلواتی است، به ساماندهی زائران مشغول هستند.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha